Хранилище информации по судебной практике в области восстановления конституционных прав мам на социальную помощь при рождении ребенка и по уходу за ребенком до достижения ним 3-х лет.

Внимание!!! Для НОВИЧКОВ специальная тема на форуме

Наша постанова

Страница для печатиПослать другу

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 березня 2010 року

м. Чернігів

Деснянський районний суд міста Чернігова у складі:

головуючого – судді Логвіної Т.В.,

при секретарі – Титовій О.Б.,

за участю позивача, представника позивача, представника відповідача,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Ю. до Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Чернігові ради про визнання дій неправомірними, зобов’язання вчинити певні дії,

встановив:

У січні 2010 року позивач звернулась до суду з позовом про визнання дій відповідача щодо відмови їй у здійсненні перерахунку та доплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку неправомірними та зобов’язання відповідача зробити перерахунок та сплатити позивачу недоплачену суму допомоги за період з 06.10.2008 року по 31.12.2009 року відповідно до розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, а також зобов’язання відповідача проводити щомісячні виплати такої допомоги до закінчення періоду її отримання до 05.08.2011 року включно, або до часу припинення виплати цієї допомоги.

У судовому засіданні позивач та її представник позов підтримали та наполягали на його задоволенні.

Представник відповідача позов не визнала і просила відмовити в його задоволенні.

Заслухавши пояснення та дослідивши матеріали справи, суд дійшов до наступного висновку.

Як встановлено судом, позивач є матір’ю П., 05.08.2008 року народження, що підтверджується копією свідоцтва про народження. Позивач перебуває на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Чернігові ради і отримує допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

01 січня 2008 р. набрала чинності ч. 1 ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» в редакції Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів» від 28.12.2007 р., в якій зазначено що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається в розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім’ї, в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень.

Пункт 3 розділу VIII «Прикінцеві положення» цього ж Закону України визначає, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається в розмірі, що дорівнює різниці між: з 1 січня 2008 року – 50 відсотками, з 1 січня 2009 року – 75 відсотками, з 1 січня 2010 року – 100 відсотками прожиткового мінімуму, встановленому для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім’ї, в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.

Також пунктом 22 «Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1751 від 27 грудня 2001 року, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається в розмірі, що дорівнює різниці між: з 1 січня 2008 року – 50 відсотками, з 1 січня 2009 року – 75 відсотками, з 1 січня 2010 року – 100 відсотками прожиткового мінімуму, встановленому для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім’ї, в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше як 130 гривень.

Відповідно до ст. 58 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів» встановлено, що розмір державних соціальних гарантій на 2008 рік, що визначається залежно від прожиткового мінімуму, встановлюється відповідними законами, цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України.

Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку позивачу була призначена на період з 06.10.2008р. по 05.08.2011р. та виплачувалася у розмірі встановленому п. 22 «Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1751 від 27 грудня 2001 року.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008р. не визнані такими, що не відповідають Конституції України положення пункту 23 розділу 2 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», та поновлено дію ст. 43 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням».

Відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» матеріальне забезпечення та соціальні послуги, що надаються за цим Законом, є окремим видом загальнообов’язкового державного соціального страхування громадян, що здійснюється Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за рахунок коштів Фонду.

Таким чином, даний Закон не зобов’язує відповідача здійснювати виплату громадянам державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з коштів Державного бюджету.

Оскільки дія Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням», на відповідача не поширюється, суд доходить висновку, що управління правомірно виконувало вимоги постанови Кабінету Міністрів України №1751 від 27 грудня 2001 року, якою затверджено «Порядок призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми».

З 01 січня 2009 року ч. 2 ст. 54 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» визначено, що розміри соціальних гарантій на 2009 рік, які визначаються залежно від прожиткового мінімуму, встановлюються відповідними законами України, цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України.

На підставі даної норми Закону  України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» відповідач, виплачуючи позивачу допомогу у 2009 році, правомірно керувався пунктом 22 «Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1751 від 27 грудня 2001 року, згідно з яким допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 1 січня 2009 року надається у розмірі, що дорівнює різниці між 75 відсотками середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше як 130 гривень.

Конституційний суд України не визнав неконституційною норму Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік», якою надано право Кабінету Міністрів України визначати розмір державних соціальних гарантій у 2009 році.

Отже допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку призначена та виплачується позивачу на підставі чинного законодавства та не підлягає перерахунку.

Згідно роз’яснень п. 3 постанови Пленуму Верховного Суду України від 01.11.1996 року № 9 «Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя», суд не може, застосувавши Конституцію, як акт прямої дії, визнати неконституційними закони чи правові акти, перелічені в ст. 150 Конституції України, оскільки це віднесено до виключної компетенції Конституційного  Суду України.

Крім того, ч. 10 ст. 78 БК України визначено, що після введення в дію закону про Державний бюджет України органам державної влади та їх посадовим особам забороняється приймати рішення, що призводять до виникнення нових бюджетних зобов’язань місцевих бюджетів, які не забезпечені бюджетними асигнуваннями, без визначення джерел коштів, виділених державою для виконання цих зобов’язань.

У разі порушення норм вищезазначеної статті БК України до розпорядників бюджетних коштів застосовуються санкції, передбачені ст. 117 БК України.

Враховуючи вищевикладене, в задоволенні позову належить відмовити.

Керуючись ст.ст. 17 - 20, 158 - 163 КАС України, ст. 294 ЦПК України, суд -

постановив:

У задоволенні позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Чернігівської області в порядку ст. 294 ЦПК України.

Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення постанови. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя:

Последние комментарии

Опрос

Как долго вы судитесь?: